Blog

Segítek, hogy jobban eligazodj az online térben! 

Melyik közösségi médiát használjam?

Írta:
Zsuzsi
Közzététel
június 27, 2021

Amikor valaki belekezd egy vállalkozásba most már szinte azonnal eszébe jut, hogy meg kell jelennie az online térben is. A legtöbb esetben egy saját weboldallal, Facebook oldallal, vagy akár Instagram profillal. Sok mindentől függ, hogy melyik az a platform, ahol a legtöbb sikert – a közösségi média esetében, pedig a legtöbb feliratkozót elérheted.

Hiszen nem mindegy, hogy ki a célcsoportod, mennyire vizuális a szolgáltatásod, illetve mennyire tudsz gyorsan reagálni az eseményekre.

Ez az online közösségi tér ugyan kezdetben az ismerőseiddel való kapcsolattartásra fókuszált, most már viszont egy kiváló eszköz arra, hogy a saját válallkozásodat / brandedet megismertesd és megszerettesd bárkivel, aki szintén jelen van ezeken az oldalakon.

Magyarországon a két legelterjettebb platform a Facebook és az Instagram. De ezeken kívül ott van még a Twitter, Pinterest stb.

Eddigi tapasztalataim alapján úgy látom, hogy kétféle típusú ember van. Az egyik pl.: egy kreatív tehetséges művész, aki kezdetben azért indít Instagram oldalt, hogy megossza a hihetetlenül szép alkotásait és szépen lassan rájön, hogy ezeket akár el is adhatná ilyen-olyan termék formájában és aztán felépít egy webshopot. A másik típus az, akinek van egy ötlete, szolgáltatása és előre megtervezi, hogy milyen felületen és mit fog megosztani.

Mindkét fenti esetben, főleg ha 1-2 fős üzletről beszélünk nem érdemes azonnal Facebook, Instagram és Pinterest fiókot is készíteni, mert először meg kell tanulni a működését annak ami leginkább a mi profilunkba vág. Profivá kell vállni benne /bennük és a fókuszunkat nem ezernyi írányba vinni, hanem csak 1 vagy max. 2 közösségi oldal karbantartására összpontosítani.

Nagyon fontos, hogy mindenki tisztában legyen azzal, hogy minőségi tartalmat gyártani egyáltanán nem könnyű és főleg nem lehet összecsapni, tehát nem egy gyors folyamat.
Amikor egy felhasználó like-ol egy üzleti oldal képet igazából bele se gondol, hogy mennyi munka lehet mögötte. Termékfotókhoz nem mobillal készítik a fotókat. Hanem profi fotós, szuper géppel, fényekkel és aztán nem utolsó sorban utómunkával készíti el azokat a képeket, amiknél megállsz görgetés közben és elgondolkozol, hogy “Hm, ez tök jól néz ki. Mit is árulnak ezek?” és már kattintasz is a profilra és megnézed a belinkelt webshopjukat. Nyílván, te magad is elkészítheted a képeidet és megtanulhatod a képszerkesztők használatát és nem mondom azt, hogy egy Iphone-os képpel nem tudsz kitűnni, mert ez nem igaz, de az biztos, hogy nagyon sokat kell ahhoz fejlesztened a tudásodat, hogy olyan képeket készíts, amik ráveszik a felhasználókat, hogy kövessenek és vásároljanak tőled.

Az alábbiakban összegyűjtöttem a fontosabb érveket és ellenérveket az Instagram és a Facebook vonatkozásában. Olvasd át és gondold át, hogy melyikkel érnél el több felhasználóhoz.

Instagram

+ vizuálisan az egyik legjobb platform, ha olyan termékeid vanakn, amiről szuper képek készíthetők, mint például egy cukrászda
+ az applikáción belül is tudod szerkeszteni a képeidet
+ gyors, könnyen kezelhető
+ összekapcsolhatod a Facebook oldaladdal

– ha a céged erőssége nem a vizualitás, akkor nehéz igazán jó postokat készíteni
– csak okostelefonról tudod feltölteni a képeidet, kivéve ha nem használsz valamilyen automatizált megosztó rendszert
– a postok alatt nem tudsz linkelni, csak a “bio” -ban
– a DM-eket (Direct message = közvetlenül üzenetek) könnyen olvasatlanul hagyhatod, mert nem kapsz róla megfelelő értesítést
– illetve sok spam hozzászólás is lehet

Facebook

+ itt van a legtöbb felhasználó
+ az ismerőseid és a családod is ajánlhatnak másoknak
+ könnyú külső linkeket elhelyezni
+ All-in-one: minden infót össze tudsz gyűjteni egy helyre a vállalkozásodról, könnyű a kommunikáció, akár itt is feltöltheted a termékeidet

– ha nem fizetsz hírdetést, akkor nem is érsz el sok embert
– nem jó B2B (business to business) partnerek kezelésére és megszerzésére
– az esetleges negatív vélemények jól láthatók.

Sziasztok!

Zsuzsi vagyok

Ezt a blogot azért hoztam létre, hogy hasznos infókat és tanácsokat adhassak nektek ahoz, hogy jobban megismerjétek a webes lehetőségeiteket, illetve könnyebben elnavigáljátok magatokat, vagy  cégeteket az online világban.  

Még ez is érdekelhet… 🙂 

Nincs találat

A keresett oldal nem található. Próbálja meg finomítani a keresést vagy használja a fenti navigációt, hogy megtalálja a bejegyzést.

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

HÍRLEVÉL

Hogy ne maradj le a hasznos tippekről! 

Informatív blog bejegyzések | Freebies | Kedvező ajánlatok |  Fontos információk

Tiszteletben tartom a magánszférádat és nagyon komolyan veszem az adatok védelmét. Nincs spam. A feliratkozással automatikusan elfogadod az adatkezelési tájékoztatót. 

Copyright © 2020-2021 Pear DesignAdatvédelmi tájékoztató  |  info@peardesign.hu